VI.BE houdt je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen in de muziekindustrie.
De Nederlandse promotor Mojo Concerts lanceerde MORE by Mojo, een zakelijk membershipprogramma dat bedrijven voorrang geeft op concert- en festivaltickets, aangevuld met exclusieve netwerk- en hospitalityvoordelen. Het aanbod bestaat uit drie jaarlijkse formules: Beat (€2.995), Groove (€5.995) en Vibe (€8.995).
17.11.25
Québec overweegt nieuwe wetten om Franstalige muziek op digitale platforms in de Canadese provincie te promoten, waarbij waarschijnlijk ook quota voor de Franse taal zullen worden ingevoerd. Streamingdiensten hebben politici laten weten dat quota niet zullen werken.
03.11.25
LiveDMA, het Europese netwerk voor live muziekorganisaties, lanceert Crowdbuilder, een tool voor muziekclubs en festivals om aan publieksontwikkeling en community building te doen. De tool is beschikbaar in verschillende talen en bevat ook inspirerende voorbeelden.
03.11.25
Vanaf 1 januari 2026 stopt MTV Europe met de uitzending van videoclips, ten gevolge van een besparingsoperatie bij moederbedrijf Paramount en na jaren van dalende kijkcijfers.
22.10.25
Reclame
VI.BE stimuleert, initieert en bundelt onderzoek in de muzieksector. Grasduin hier in de collectie binnen- en buitenlandse onderzoeksrapporten.
Vragen? Een interessant onderzoek gespot?
Mail ons!
onderzoek@vi.be