
Majestro
Majestro Super Producer / Deejay / Owner Ateam / Kowala event, Diamondcity show & BengBeng 03 Antwerpen
Bio
De eerste beats geproduceerd door Majestro klonken toen deze zelf amper 12 jaar was, nadat hij bij een vriend genaamd Junior het programma EJAY HIP HOP Maker voor het eerst ontdekte. Het maken van muziek was voor Majestro in eerste instantie enkel een lucratieve bezigheid.
Toen hij echter potentieel in zichzelf zag en dit ook bevestigd werd door vrienden merkte hij dat hij beperkt werd door het basic Muziekprogramma en spaarde 600euro om zijn eerste ‘professioneel’ programma aan te kopen, namelijk Reason 2.0. (ondertussen werkt hij reeds met Reason 9.0)
Hier werkte hij 2jaar mee, roeiend met de riemen die hij had (oude computer met windows /98 en een toetsenbord).
Toen hij duidelijk een evolutie zag in het niveau van tracks die hij produceerde besloot Majestro een samewerking met een ‘collega’-producer te proberen waar te maken, op dit aanbod ging echter niemand onmiddellijk in en het is pas wanneer DJ Makasi, een goede vriend van hem Majestro voorstelde aan Dj Babaybang dat de bal aan het rollen is gebracht.
Hij kwam terecht bij Inferno Muzik, voelde zich hier op zijn plaats, en bleef hier ook tot Idriss hem benaderde met de vraag zich aan te sluiten bij Acroszteam. Een label die in die tijd alle Hip Hop party's organiseerde. Opgestart door Idriss M. en Dj Knowledge zelf samen met eigen makelij. Desondanks zijn droom een eigen label te starten vooral gericht op het vergroten van de aanwezigheid van zwarten en mocro’s in de game vond Majestro ook hier meteen zijn plek. In 2007/2008 ging Acroszteam en Eigemakelijk uit elkaar en nam Majestro het muzikaal gedeelte over van Acroszteam.
Hij startte een samenwerking met Nick Bricks en introduceerde ook op zijn beurt NB’s broer, Skoolboyfresh in de scene en ging op zoek naar promoters en shows, maar leek van niemand voldoende vertrouwen of kansen te krijgen. Dit was voor majestro een grote teleurstelling en had ook zijn gevolgen.
Het is zowel zijn ambitie als zijn passie voor muziek dat hem soms dreef naar buitengewone acties om zijn muziek naar buiten te brengen en budget vrij te maken dat het vorige mogelijk maakte.
Tijdens deze periode verloor hij echter nooit zijn motivatie of ambitie en bleef hij stacken met zicht op de toekomst. Ook zijn imago bleef onveranderd; hij bleef bekend bij de meerderheid van zijn generatie als diegene met de biggest shine, baddest bitches en uiteraard sickest beats.
Toen voor Majestro het tijd definitief keerde linkte hij met Jizz. Beter gekend als tom van hooydonck, een van de owners van Made Men Muzik. Snel zag hij ook opportuniteiten groeien in de nederlandse scene nadat tracks van Ramzi tot bij hem terechtkwamen. Majestro kreeg de opdracht Ramzi bij Ateam binnen te halen en dit lukte.
Nadat MMM uit elkaar ging maakte Majestro van de gelegenheid gebruikt de 16-jarige Ramzi en ook Jizz bij het Acroszteam te betrekken. Blackson volgde iets later ook. Nog voor Majestro 19 werd startte hij zelfstandig, hij zette zijn huidig ‘werk’ voort, maar dit keer onder Ateam, een label dat hij zelf opstartte, dit niet zoals waar in eerst instantie sprake van was, samen met Idriss en Knowledge maar alleen.
Toen Majestro 20 jaar bereikte besloot hij om zelf events te organiseren en startte hij met de Diamond city show. Ondanks dat de bereidheid tot samenwerking uit of gering bleef daagden er veel artiesten op op zijn eerste happening.
Nadat hij beschikte over een team van vertrouwelingen en hoogstaande artiesten dook hij vaak het nachtleven in in Belgie om zoveel mogelijk contacten te maken en te onderhouden, dit wekte bij hem de ‘goesting’ op om ook zelf te draaien. De boekingen lieten echter op zich wachten.
We kennen Majestro niet als iemand die wacht op succes en ook toen maakte hij zijn imago waar en starte #BENGBENG op woensdag.
Dit was een groot succes en dus weerklonk de naam Majestro alsmaar meer en meer in de scene, niet enkel als producer maar ook als zakenman die niet zijn eigen, maar het succes van de scene als prioriteit heeft. Met niet enkel projecten op te zetten die opbrengen maar ook te investeren in veelbelovende artiesten en projecten die ook de scene de kans geven om te groeien.
Naast de muziek zelf focust Majestro zich ook op de context waarin deze wordt gereleased, hij werkt aan een totaalervaring om onder andere alle standpunten en boodschappen die de artiest wilt meegeven zo goed mogelijk duidelijk te maken en te laten overkomen en de luisteraar de kans te geven zich in de muziek te laten opgaan. Dit doet hij door uitgebreid aandacht te besteden aan ieder detail van een productie.
Nu bezit Ateam 40% van de rapscene in BE en het doel is tegen eind 2017 dit getal op te trekken naar 65%. Ook een eigen radio show behoort nog tot zijn toekomstplannen en hiervoor heeft hij een bangelijk programma klaar staan. Steun en vertrouwen van bepaalde delen van de scene ontbreken nog maar ook dit breekt zijn spirit niet ; ‘Als mensen nu geen zaken met mij willen doen, geen probleem. Ik zie ze later weerkeren en vraag dan dubbel zoveel.’
Majestro heeft zoals eerder vermeld een imago en reputatie opgebouwd die hij alle jaren stand heeft weten te houden , dit door verder te denken dan de doorsnee producer en zich in te laten met mensen van elk kaliber en deze ook een oprechte kans te geven in de music-scene.
Zijn ambitie zorgt er echter voor dat deze producer nog niet klaar is en geeft de scene ook het mooie vooruitzicht nog niet snel van deze artiest af te zijn.
Afbeeldingen
Video’s
Contact
Je moet ingelogd zijn om Majestro te kunnen contacteren. Inloggen.