VI.BE

Mr. Thyson

Mr. Thyson

Nick J. Thyson (aka Mr. Thyson) is een bipopulaire acteur en rapper die de stijlen Hip Hop en Pop mixt.

    • Pop
    • Electronic
    • Dance
    • R&B
    • Hip Pop (mix van HipHop & Pop)
    • Producer
    • Solo
  • Antwerpen-Stad

Bio

Karaktereigenschappen opgelijst:

Bipolair, energiek, super sociaal, gouden hart, grote gunfactor, enthousiasteling in hart en nieren, weet perfect wat kan en niet kan

WIE IS MR. THYSON?

Nick J. Thyson, geboren in 1996, is van Algerijns-Joodse komaf en heeft een indrukwekkende en veelzijdige carrière opgebouwd. Zijn artistieke reis begon in het theater, waar hij in 2006 zijn debuut maakte als acteur bij T Familietheatertje. In de jaren die volgden, speelde hij bij De Klauwaarts en vertolkte hij diverse rollen in verschillende theaterstukken. Zo was hij onder andere te zien in het Ewt Toneelgezelschap, waar hij in 2019 schitterde in het toneelstuk “Klep Toe,” geschreven door Jack samen met Door Van Boeckel, Dirk Bosschaert, Anne Van Opstal, Ann De Winne, Marc Verbruggen, en Matthias Daneels onder regie van Frank De Kaey.

Nick speelde in 2017 zijn eerste tv rol als Seppe Nuyts naast Koen De Bouw, Michael Vergauwen, Stefan Perceval, Nabil Mallat en Carlos Schram in Professor T., een productie voor VRT 1 en speelde later in 2021 een hoofdrol als Lex in de Nederlandse tv serie Bloedwijn & Gele Rozen, een productie voor Omroep Helmond. Ook deed Nick enkele reclamespots waaronder Online Soccer Manager waarvan hij het gezicht van de campagne was in 2021. In datzelfde jaar werkte Nick als Unit Production Manager op de set van de The Codfather film, een productie van Welibach onder regie van R. Kan Albay (bekend voor zijn hoofdrol in Dossier K. Naast Koen De Bouw) met in een van de rollen Jenne Decleir.

Maar Nick’s talent reikt verder dan het podium en het scherm. Hij studeerde grafisch design aan Sint-Lucas KSO en vervolgde zijn opleiding met Beeldende en Architecturale Vormgeving en Publiciteitsgrafiek aan Stedelijk Lyceum Cadix (hedendaags Kunstkaai). In 2024 zette hij zijn studie voort in Cross Media aan Encora.

In 2015 richtte Nick de Thyson Studios op, nu bekend als Veryson Media (www.veryson-media.com). Deze platenmaatschappij biedt diverse audiovisuele diensten aan, gericht op jongeren en kwetsbare gemeenschappen, waaronder daklozen, mensen in armoede en mensen met een beperking. Nick deelde zijn kennis als docent Grafisch Design en Informatica op de Beauty Academy van Lesley-Ann Poppe en Kevin Lebreton in 2019-2021. Hij behaalde in 2023 een certificaat van ondernemer/entrepeneur en ging in 2024 verder en behaalde zo daaropvolgend een certificaat als business coach bij YouthStart, waar Nick hedendaags trainings geeft. Hij kocht in 2024 aandelen van de Theatergarage, waar hij workshops impro geeft onder Asjemenu aan jongeren vanaf 12 jaar; een mix van theater, dans, muziek en beatbox.

Hij werd in 2023 ambassadeur voor Think Pink, het grootste borstkankerfonds, waarvoor hij zich steeds enorm hard voor inzet. Zo organiseert hij zijn evenementen in thema van de Think Pink Foundation en promoot op zijn sociale media. Ook was hij dat jaar jurylid bij het Gouden Reuskens Gala in Borgerhout, dankzij zijn optreden onder Radio (z)Onderdak, een organisatie die zich inzet voor dak- en thuislozen, op de Gouden Reuskens het jaar daarvoor. Nick engageert zich nog meer voor dak- en thuislozen. Zo startte hij samen met het Antwerps Straatsyndicaat het Lockerlocker project, met de bedoeling lockers te laten plaatsen als een soort deurtje naar de toekomst, waar dak-en thuislozen hun spullen in kunnen opbergen om te voorkomen dat die gestolen worden (waardoor ze bijvoorbeeld telkens opnieuw alle papieren moeten aanvragen).

In 2021 startte Nick de Elektronische Popmuziek band Ego Trippers samen met de zangeres van de band L.I.Z., tevens de zus van Hollywood regisseur Jakob Verbruggen en nichtje van Herman Verbruggen (beter bekend als Marcske van F.C. De Kampioenen). Later in 2023 maakte Nick zijn debuut als rapper onder de naam Mr. Thyson, waarbij hij zowel in het Vlaams-Nederlands als in het Engels optreedt. Hij maakte zijn naam bekend tijdens zijn performance op het Gen-Zie Festival in Het Paleis aan het theaterplein in Antwerpen. Hij tekende in 2024 een record deal bij het platenlabel Groove Hunter. Als artiest treedt Nick ook op als danser, human beatboxer en zelfs als Michael Jackson-imitator. Op dinsdagen schittert hij op het podium van Don Vitalski’s Legendarische Dinsdag Club, waarover hij samen met onder andere Slongs en Jenne Decleir het Dinsdag Club Lijflied schreef. Nick ging daarnaast ook aan de slag als danscoach bij Born4Dance waar hij HipHop geeft aan de groep G-Hoppers, mensen met een fysieke en/of mentale beperking. Mr. Thyson trad samen met Daantje België en de G-Hoppers op voor een publiek van meer dan 6000 mensen op de Special Olympics.

Nick werd in Juni 2024 bekroond tot de knapste man van België en won de titel van Mister International Belgium, evenals de onderscheidingen voor Mister Social Media en Mister Personality. Hij schreef voor de talentenronde van de grote finale in de AED Studios het nummer Radio Actief. Een heel persoonlijk nummer gebaseerd op taferelen uit Nick’s leven. Eerder, in 2015, schitterde Nick al in commerciële brand shoots voor merken als Versace, Kenzo, Off White, Adidas Y-3, Umbro en LOUIS. Dankzij zijn titel van Mister Belgium kon hij performen voor 1 miljoen mensen op het Carnaval in Rotterdam. Alsook kon hij hierdoor de gouden beeldjes van de Septimius Awards live overhandigen op het podium aan wereldsterren en Hollywood acteurs als onder andere Cuba Gooding Jr. (bekend van onder andere zijn hoofdrol in de tv-reeks over OJ Simpson) en Demetrius Grosse (beter bekend als Rock uit de serie Outta Compton). Zo werd hij ook uitgenodigd voor een exclusieve invite-only partyThe Event International” als 1 van de 50 influencers gekozen uit 4000 kandidaten.

Dit jaar zette Nick als Mr. Thyson ook een nieuwe trend in de Burlesque scene met het uitvinden en uitvoeren van de “Reverse Manlesque”, waarbij het de bedoeling is je op een sensuele manier met een gepaste sexy song aan te kleden in plaats van uit te kleden. Mr. Thyson werkt sinds dit jaar samen met Lilith D’Licious onder een partnerschap tussen de Sinners Dollhouse Burlesque Academy van Lilith en Veryson Media van Nick. Ze organiseren samen shows in de eigen uitgevonden stijl “Hoplesque”, een combinatie van Hip Hop en Burlesque.

Nick was inhouse-influencer bij ZuiderZinnen, het grootste literaire festival van woordkunst dat 25 podia telt doorheen heel Antwerpen-Zuid, waarbij hij het team vervulde samen met onder andere Axel Daeseleire en Ernst Löw. Ook in de politiek zet hij zich in: als lijsttrekker nummer 12 voor de partij GROEN in Antwerpen en Borgerhout. Kortom, Nick J. Thyson is een veelzijdig talent met een passie voor kunst, media en maatschappelijke betrokkenheid. Zijn naam zal nog lang naklinken in de wereld van entertainment en creativiteit.

Afbeeldingen

Video’s

Shows

  • HETPALEIS

  • Orde Der Dichters

  • Refugee Walk

  • Homeless Cup Voetbal

  • 20 Jaar 't Vlot

Contact

Je moet ingelogd zijn om Mr. Thyson te kunnen contacteren. Inloggen.