VI.BE

Steunpunt voor artiest
en muzieksector

TuneCore & Believe breiden hun diensten uit in België
björk, werkt met Believe

TuneCore & Believe breiden hun diensten uit in België

Believe biedt verschillende label services aan artiesten. Een belangrijk onderdeel daarvan is TuneCore, één van de grootste online muziekdistributeurs wereldwijd. En sinds vandaag ook vertegenwoordigd in België. 

17.06.21

Nieuws

Believe en het dochter-platform TuneCore kondigen vandaag officiëel aan hun activiteiten uit te breiden naar de Benelux. TuneCore is één van ‘s werelds bekendste aggregators die jouw muziek online zal distribueren op verschillende platformen waaronder Spotify, Apple Music, TikTok en Deezer. De moederorganisatie Believe biedt uitgebreide label services, gaande van distributie, marketing en promo-services tot sync.  Samen bieden de bedrijven muziekartiesten internationale toegang tot de muziekmarkt. 

Als voorkeurspartner bij zowel Spotify als Apple Music en als independent music partner bij YouTube kan het bedrijf rechtstreeks en zonder tussenpersoon tarieven onderhandelen met de streamingplatformen wat volgens Tunecore zelf resulteert in hogere uitbetalingen voor haar artiesten en labels. Meer dan 1 miljoen TuneCore-artiesten hebben gezamenlijk al meer dan $2 miljard verdiend. Zo speelde het platform voor Roméo Elvis en Angèle aan de start van hun carrière een belangrijke rol in het in eigen beheer uitbrengen van hun muziek en een fanbase uit te bouwen. Ook Novastar werkt met TuneCore en Queen, Björk en Slayer met Believe.

“We willen nu ook in de Benelux onze expertise, data en technologie aanbieden en met Believe en TuneCore ook hier dé digitale distributiepartner worden van de independent muziekcommunity.”

Nikolaas De Belie, Head of Believe & TuneCore Benelux.

Believe wil van lokale acts een internationale prioriteit maken door hun liedjes en video’s wereldwijd aan te bieden bij playlist curatoren van verschillende streamingdiensten. Het bedrijf werkt intensief samen met digitale platformen om nieuwe promotie- en marketingtools aan te bieden. Zo hopen ze het digitaal bereik van artiesten te vergroten en dus meer streams, views, interacties en inkomsten te genereren. 

Daarnaast zetten Believe en TuneCore in op diversiteit. Samen met MIDiA deden ze onlangs onderzoek naar de ondervertegenwoordiging van vrouwen in de muziekindustrie. Het rapport, BE THE CHANGE: Woman Making Music 2021, is bedoeld om zinvolle veranderingen in de industrie teweeg te brengen door onder meer seksuele intimidatie, objectivering en leeftijdsdiscriminatie aan te pakken. 
Met de lancering van het platform in de Benelux biedt TuneCore tijdelijk een korting aan van 50% op nieuwe releases. Gebruik de kortingscode BENELUX50 bij het afrekenen of meld je gratis aan via deze link.

Be the Change: Women Making Music 2021

JBL: Martin Garrix Music Academy

Reclame