VI.BE

Tomorrowland zet vanaf nu ook volop in op NFTs
© tomorrowland

Tomorrowland zet vanaf nu ook volop in op NFTs

NFTs in muziek zijn hot (en big business). Het was even wachten op een Belgische speler uit de muziekindustrie die op de kar zou springen, maar Tomorrowland zet nu de toon. 

10.03.22

Nieuws

A universe of magical experiences, zo kondigt Tomorrowland geheel in eigen stijl dit nieuwe hoofdstuk aan. Het festival, dat altijd al vooruitstrevend en innovatief was (zie bv. de Pearl, de eigen munt die Tomorrowland lanceerde in 2014, of de metaverse-editie Around The World in 2020), lanceert een eerste NFT-collectie onder de noemer ‘A Letter from the Universe’. Later volgt ook nog een nieuw universum van digitale en fysieke evenementen (de ‘Medallion of Memoria’) waar houders van de Tomorrowland-NFTs heel wat beloningen en extra’s te wachten staan.

Het hele verhaal start volgende week op Tomorrowland Winter, waar bezoekers de eerste 1.500 van 6.500 NFTs zullen kunnen winnen. Er wordt een heuse queeste of scavenger hunt georganiseerd op de flanken van Alpe d’Huez, waar skiërs & snowboarders op zoek kunnen gaan naar 3 verborgen boodschappen. Wie ze allemaal vindt, wint een NFT ter waarde van 3 SOL (Solana) of zo’n 220 euro. De eerste 750 winnaars krijgen ook toegang tot een exclusieve en geheime showcase. Ook wie niet naar Tomorrowland Winter afzakt, kan deel uitmaken van het nieuwe avontuur. De resterende 5.000 NFTs worden vanaf 26 maart verkocht via het FTX-platform

Wat NFT-houders precies mogen verwachten, is op dit moment nog niet helemaal duidelijk. In elk geval krijgen ze gegarandeerde toegang tot toekomstige NFT-drops en zullen ze kunnen deelnemen aan exclusieve wedstrijden en loterijen. Deze eerste NFT-collectie is trouwens nog maar het begin van het Web3- en blockchainverhaal dat Tomorrowland wil gaan schrijven. Naast het Medallion of Memoria universe kondigt het festival ook nog een NFT-collectie van Tomorrowland-kunst aan en heel wat andere acties.

Alle info vind je op nft.tomorrowland.com. 10% van de opbrengst van de NFT-verkoop gaat naar de Tomorrowland Foundation die (kunst)educatieve projecten ondersteunt voor jongeren tussen 4 en 21 in ontwikkelingslanden of crisisregio’s.

Repetitieruimtes launch

Reclame