VI.BE

Mexican Trade Mission: open call voor muziekprofessionals

Mexican Trade Mission: open call voor muziekprofessionals

Muziekprofessionals actief in de elektronische muziekscene kunnen zich aanmelden voor een handelsmissie naar Mexico.

21.01.22

Nieuws

Het EMX project, gefinancierd door de Europese Commissie, kondigde tijdens Eurosonic 2022 een nieuwe oproep aan voor Europese muziekprofessionals om deel te nemen aan een handelsmissie naar Mexico met de focus op elektronische muziek. 

Deze handelsmissie wil de beste creatieve geesten en visionairen uit de Mexicaanse en Europese elektronische scène samenbrengen. Tijdens de zevendaagse handelsmissie naar Mexico-City zullen de deelnemers de kans krijgen om samen met lokale muziekprofessionals te experimenteren en na te denken over hoe de toekomst van een duurzame Europees-Mexicaanse samenwerking eruit kan zien.

Voor dit project is EMX op zoek naar 15 Europese muziekprofessionals, werkzaam in de elektronische muziek (inclusief alle subgenres, van elektronica tot techno, van house tot ambient en alles daartussenin). Al wie betrokken is bij artist management, opname, publishing en live muziek sectoren kan zich aanmelden.

De handelsmissie zal bestaan uit marktintroductiesessies, matchmaking 1-1-meetings, groepsbrainstorms, netwerkdiners en plaatsbezoeken aan lokale muziekbedrijven en belangrijke lokale clubs en podia. Dit alles samen met Mexicaanse muziekprofessionals die in dezelfde muziekgenres werkzaam zijn. 

Praktisch

  • Hands-on, fysieke handelsmissie van één week naar Mexico-City
  • 23 - 29 mei 2022
  • Vooraf een online voorbereidingsdag (datum tbc)
  • Reisbeurs van 1360 euro om de internationale reis van Europa naar Mexico, de luchthaventransfers en een week verblijf in Mexico-City te betalen. 
  • Deadline om zich aan te melden is zondag 20 februari
  • Ga voor meer informatie naar www.europeanmusic.eu/trade-mission/

EMX is een project van EMEE, de koepel van Europese muziekexport-organisaties waar ook VI.BE en Wallonie-Bruxelles Musiques lid van zijn.

Repetitieruimtes launch

Reclame